کار

Publié le par MARIE


دیروز رفتم سری به چند تا آژانس کاریابی زدم البته با در دست داشتن رزومه کاریم و شرح مشخصات و آدرس و خلاصه همه چیز ولی متاسفانه هر کس نگاهی به رزومه من میکرد فوری عذرم رو میخواست و میگفت کار مناسب شما نداریم واقعا تعجب کردم و خیلی هم غصه دارشدم که من این زحمت کشیدم دانشگاه رفتم جیگرم در آومد که مدرک کارشناسی گرفتم و کلی هم سابقه کارهای به  اصطلاح درخشان توی ایران داشتم و برای خودم کسی بودم ولی اینجا .... خوب به هر حال در حال حاضر تو رشته درسی خودم نمیتونم کار کنم یکی از دلائلش اینه که این مدرک به تنهایی برای کار کردن اینجا کافی نیست باید دوباره برم دانشگاه و 4 سالی کار آموزی کنم و کلی داستان دیگه ... ولی اصلا حوصله دوباره دانشگاه رفتن اینجا رو به چند دلیل ندارم حالا بگذریم از دلایل من ولی چه کاری میتونم انجام بدم اینجا بدون مدرک دانشگاهیم ؟؟؟ فکر میکنم کارهایی چون فروشندگی و از این قبیل که چندان دوست ندارم و اگر بخواهی کاری غیر از اینا انجام بدی باید مدرک مربوطه تو اون کار رو داشته باشی که متاسفانه من ندارم کارهای اداری و دفتری هم مستلزم دانستن دو تا زبان دیگه هست یکی انگلیسی خوب و  زبان هلندی و کمی هم آلمانی چون در جایی که من زندگی می کنم دانستن این چند زبان خیلی اهمیت داره چون مردم همه فرانسه صحبت نمیکنند یک بخش اعظمی از مردم اینجا رو هلندی زبانها و بخش کوچکتری را هم آلمانی زبانها تشکیل دادند که مسلما باید بتونم لااقل به این زبانها صحبت کنم خوب تا اینجاش من فکر می کردم  زبان فرانسه بلدم این یک امتیازه ولی اینطور نیست ... ولی من از دیروز که به این آژانسها رفتم تا حالا کلی ناراحتم که چرا وقتی ایران بودم چیزای بیشتری یاد نگرفتم که اینجا واقعا بدردم بخوره از صبح زود تا بعد از ظهر اداره رفتن ( البته تو ایران ) که نشد یاد گرفتن کار یا حرفه ایی... و برای همین هست که من همیشه به جوانتر از خودم و خواهر زاده یا برادر زاده های خودم که مشغول تحصیل دانشگاه هستند میگم که سعی کنند یک حرفه و یا هنری یاد بگیرند علاوه بر تحصیلات دانشگاهیی که اونم خیلی مهمه دانستن یک هنر و حرفه واقعا مهم هست آدم نمیدونه سرنوشتش چی میشه ... و اما من شب و روز دارم فکر میکنم که چه بکنم یعنی چه کاری میتونم اینجا داشته باشم و.... دیگه اینکه زندگی اونقدرها هم که فکرشو می کردم آسون نیست

Publié dans toujour

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article